Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ
ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ.
Μόλις άρχισε να γράφεται το τέταρτο μνημόνιο, αυτό με το
οποίο ο κ. πρωθυπουργός της Ελλάδας θα ξεσκίσει και το πρώτο μνημόνιο του
Γιώργου, και πριν ανακοινωθεί η υπογραφή του από όλα τα μέρη, προσέφυγα στα
φώτα πεφωτισμένων ανδρών, πρώτα του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ,
του
Έλληνα φιλόσοφου του 350 Π.Χ., με την ελπίδα να ανιχνεύσω λύσεις.
Διήλθα διά του κορμού
του φιλοσοφικού του σχήματος, ενημερώθηκα για το περιεχόμενο της εντελέχειας
του και περί του ηθικού.
Επιτρέψετε μου παρακαλώ
να παρελθοντολογήσω, και ας έχω την βεβαιότητα ότι η αγραμματοσύνη των σύγχρονων
θα μου καταλογίσει όλες τις ύβρεις που έχει σωρεύσει στο προοδευτικό λεξιλόγιο της.
Αυτοί οι πατέρες του
ελληνισμού και του ανθρωπισμού, που ο Θεός τους προίκισε με γνώση, προχώρησαν πολύ
πέρα από την θεωρεία της σχετικότητας και την αρλούμπα της στήριξης των
ουρανίων σωμάτων από την αμοιβαία έλξη που ασκούν μεταξύ τους. Αναζήτησαν και
βρήκαν τις ΣΤΑΘΕΡΕΣ σύγκρισης ιδεών και της ιδανικής λειτουργίας του σύμπαντος
κόσμου. Και ιδού επιγραμματικά, τι αποφάνθηκαν.
ΗΘΙΚΟ είναι ότι προέρχεται από
την φύση, ότι εκτελεί τον φυσικό του
προορισμό , ότι βρίσκεται σε αρμονία με τον αρμονικό τρόπο λειτουργίας της φύσης,
ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΦΥΣΗ.
ΕΙΝΑΙ
ΑΝΗΘΙΚΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΦΥΣΗ.
ΑΡΑ ΗΘΙΚΟ, ΤΟ ΚΑΤΑ ΦΥΣΗ, ΑΝΗΘΙΚΟ, ΤΟ ΠΑΡΑ ΦΥΣΗ.
Αναζήτησαν την σταθερά ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑΣ της πόλης, της κοινωνίας, και ανέδειξαν την ΜΕΣΟΤΗΤΑ, ως την αναγκαία και ικανή συνθήκη ευδαιμονίας της
κοινωνίας.
Αναζήτησαν τον ρόλο του κράτους και αποφάνθηκαν ότι το κράτος πρέπει να επιδιώκει την ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΟΥ, και χωρίς να περιορίζει την ατομική δραστηριότητα, να καταπολεμά την φτώχεια και να περιορίζει τον υπέρμετρο πλούτο.
Δέχτηκαν ως κατά σύμβαση ηθικό, τον ρόλο του χρήματος ως μέσον διεξαγωγής των συναλλαγών και μέτρησης των αξιών. Προχώρησαν ακόμη, περισσότερο και δέχτηκαν ως κατά σύβαση ηθική πράξη, την συσσώρευση χρήματος που αποτελείται από πραγματικά αγαθά, π.χ. πολύτιμα μέταλλα.
Ανέδειξαν όμως ως ΑΚΡΩΣ ΑΝΗΘΙΚΗ ΠΡΑΞΗ την συσσώρευση χρήματος που έχει μόνο νομισματική αξία, που του προσδίδεται αυτοτελής αξία, που η λειτουργία της πραγματικής οικονομίας προσαρμόζεται στις ανάγκες διατήρησης της σταθερότητας της αξίας του ευτελούς χρήματος και η κατοχή του προάγει την τυρρανία και την δουλικότητα των πολιτών.
Σύγκρινα το χθες με το σήμερα, διαπίστωσα και αναρωτήθηκα .
Είναι κατά φύση και ηθικός ο πολιτισμός των βοθρολυμμάτων που κατέκτησε την Ευρώπη;
Είναι κατά φύση και ηθική η πτώχευση των πολιτών από την κρατική εξουσία, προορισμός της οποίας είναι η ευδαιμονία των πολιτών;
Είναι κατά φύση και ηθική η πράξη, υποταγής της ευδαιμονίας των πολιτών στην ευδαιμονία του νομίσματος που ακούει στο όνομα ΕΥΡΩ;
Είναι κατά φύση και ηθική και λογική η συμπεριφορά των πολιτών να φοβούνται να χάσουν αυτό που δεν έχουν, και που ονομάζεται ευρώ;
Και αν όλα αυτά και δεκάδες άλλα, είναι ΠΑΡΑ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΗΘΙΚΑ, πότε και πως η πηγή της ανηθικότητας θα παύσει να υπάρχει, και ποια η κατά ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ η εντελέχεια της ανηθικότητας του ΠΑΡΑ ΦΥΣΗ;
ΩΣ ΠΑΡΑ ΦΥΣΗ ΤΟ ‘’ΕΝ ΤΕΛΟΣ ΕΧΕΙ’’ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΤΟΥ, Η
ΒΙΑΙΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑΤΗΡΗ ΑΠΟΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ
ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ, ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ.
Το παρά φύση δεν είναι φυσικό να συνυπάρχει με το κατά φύση, όπως
δεν είναι φυσικό ο Θεός να ζει μέσα στην κόλαση, όπως δεν είναι λογικό, εξ’
ορισμού, η ευδαιμονία να αναζητείται μακριά από το Θείο, όπως δεν είναι λογικό
οι παρά φύση να αναζητούν τον Θεό μέσα στο δικό τους περιβάλλον.
Όπως είναι εντελώς παράλογο και άκρως εγωιστικό οι παρά φύση να πιστεύουν ότι οι ίδιοι και πάν το φυσικό, υπάρχουν για τον εαυτόν τους, και να πιστεύουν ότι το ‘’Εν Τέλος Έχει’’ και για τον εαυτόν τους είναι ο θάνατος, ή ακριβέστερα η αποσύνθεση του σώματος.
Όχι, ασφαλέστατα ΟΧΙ. Ο Θεός είναι Ζώσα Ύπαρξη και εις το βασίλειο του τα πάντα έχουν Αέναο, ατελεύτητο, Ζωή και ο κατά κόσμο θάνατος δεν αποτελεί το ‘’Εν Τέλος Έχει’’ των όντων.
Η ΘΕΙΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΑ ΕΝΤΕΛΕΧΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΓΑΠΗ , Η ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑ Η ΘΕΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ΤΟΥ
ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ΚΟΣΜΟΥ.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:
Σύντομα ο κόσμος μας θα διδαχτεί ότι η ύπαρξη του εξυπηρετεί την λειτουργία του φυσικού, και ότι υπάρχει για
την δόξα του Θεού και όχι για τον εαυτόν του. Αργεί και θα αργήσει πολύ να
μάθει και κυρίως να υποταχθεί στο Θείο ‘’ΕΝ
ΤΕΛΟΣ ΈΧΕΙ’’ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ. Τώρα ας μάθουμε
ότι πάντα τα τεκταινόμενα
ΝΟΜΟΤΕΛΙΑΚΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ,
‘’ΘΕΙΟ ΕΝ ΤΕΛΟΣ
ΕΧΕΙ’’.
Σύντομα η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα Ευρώπη θα
πληροφορηθεί το ΠΟΤΕ ΘΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝ, ΘΑ παύσει να υπάρχει με την σημερινή της μορφή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου